Logo

Erbjudande: Ny fjärrvärmecentral

Din fjärrvärmecentral har en lång hållbarhet. Men när den har blivit 20 år eller äldre börjar den bli gammal och det kan vara dags att fundera på att byta ut den till en ny.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder installation av en ny fjärrvärmecentral till ett förmånligt pris. Med en ny fjärrvärmecentral får du en trygg och stabil uppvärmning under många år framåt. Under de första två åren ingår garanti och Serviceavtalet Villa (ord.pris 95 kr/mån). Installation kommer att ske under 2025.

Beställer du som har ett serviceavtal idag innan den 28 februari 2025 förlänger vi ditt nuvarande serviceavtal fram till dess att den nya installerats.

Kostnadserbjudande

Pris för komplett installation*

28 490kr

ROT- avdrag

- 2 903 kr

Kostnad (efter ROT)

25 588 kr

*Komplett installation där leverans, installation, fjärrvärmecentral, garanti och Villa ingår.

Dina personuppgifter






Fullständig adress som beställningen avser



Vill du ta del av vårt erbjudande och byta fjärrvärmecentral? * (obligatorisk)
Vill du ta del av vårt erbjudande och byta fjärrvärmecentral?


De två första åren ingår Villa helt utan extra kostnad.

Behålla din nuvarande fjärrvärmecentral

Om du väljer att behålla din fjärrvärmecentral trots att den är över 20 år så går det självklart bra. Alla våra fjärrvärmekunder har ett basserviceavtal men vår rekommendation är ändå att du tecknar Serviceavtal Villa 20+ för 295 kronor i månaden, då är du trygg oavsett vad som händer.

Villa 20+ kan tecknas av alla villaägare som har en central av typen Redan VX2000 som är äldre än 20 år och fram tills dess att den är 25 år.

Vad skillnaden är mellan att teckna Serviceavtal 20+ eller att enbart ha basservice kan du läsa mer och jämföra nedan.

Dina personuppgifter






Fullständig adress som beställningen avser



Vill du behålla din nuvarande fjärrvärmecental? * (obligatorisk)
Vill du behålla din nuvarande fjärrvärmecental?


Då din fjärrvärmecentral är äldre än 20 år behöver du välja ny servicenivå

Våra serviceavtal

För att göra det så enkelt för dig att göra ett val har vi samlat våra serviceavtal: Villa, Klok Villa, Villa 20+ och Basservice.

Klok Värme - Vår smarta app som möjliggör att du enkelt kan anpassa din värme hemma med en smartphone. Du kan läsa mer om tillvalstjänst Klok Värme

Här kan du läsa mer om vad som ingår i de olika serviceavtalen.

Jämför Serviceavtal Villa och Klok Villa

Vi vill hjälpa dig att göra ett genomtänkt val. Här nedan kan du läsa vad skillnaden blir mellan att teckna Villa eller Klok Villa.

Villa
95 kr/månad

Avtalet kan tecknas av alla villaägare som har en fjärrvärmeanläggning av typen Redan VX2000.

  • Du kan nå vår kunniga servicepersonal dygnet runt för rådgivning.
  • Vi gör felsökning och justering.
  • Vi hjälper dig med rengöring av filter
  • Vi åtgärdar läckage i kopplingar.
  • Vi utför service och byter ut delar i din fjärrvärmeanläggning som gått sönder eller inte fungerar tillfredställande.
  • Reservdelar ingår (även värmeväxlare), dock inte en komplett fjärrvärmecentral.

Ovan gäller vardagar 7-16. Kvällar och helger tillkommer utryckningskostnad, för närvarande 830 kr/per tillfälle, förutom vid akuta problem som kan orsaka allvarlig skada på person eller egendom.


Klok Villa
129 kr/månad

Avtalet kan tecknas av alla villaägare som har en fjärrvärmeanläggning av typen Redan VX2000.

  • Du kan nå vår kunniga servicepersonal dygnet runt för rådgivning.
  • Vi gör felsökning och justering.
  • Vi hjälper dig med rengöring av filter
  • Vi åtgärdar läckage i kopplingar.
  • Vi utför service och byter ut delar i din fjärrvärmeanläggning som gått sönder eller inte fungerar tillfredställande.
  • Reservdelar ingår (även värmeväxlare), dock inte en komplett fjärrvärmecentral.
  • App som låter dig styra värmen*


*Klok Värme - Vår smarta app som möjliggör att du enkelt kan anpassa din värme hemma med en smartphone.
Läs mer om Klok Värme

Jämför Serviceavtal Villa 20+ och Basservice

Vi vill hjälpa dig att göra ett genomtänkt val. Här nedan kan du läsa vad skillnaden blir mellan att teckna Serviceavtal Villa 20+ eller att vara utan och endast ha basserviceavtalet som ingår.

Villa 20+
295 kr/månad

Avtalet kan tecknas av alla villaägare som har en fjärrvärmeanläggning av typen Redan VX2000 som är äldre än 20 år och fram tills att den är 25 år. Efter 25 år gäller endast basservice.

  • Du kan nå vår kunniga servicepersonal dygnet runt för rådgivning.
  • Vi gör felsökning och justering.
  • Vi hjälper dig med rengöring av filter
  • Vi åtgärdar läckage i kopplingar.
  • Vi utför service och byter ut delar i din fjärrvärmeanläggning som gått sönder eller inte fungerar tillfredställande.
  • Reservdelar ingår (även värmeväxlare), dock inte en komplett fjärrvärmecentral.

Ovan gäller vardagar 7-16. Kvällar och helger tillkommer utryckningskostnad, för närvarande 830 kr/per tillfälle, förutom vid akuta problem som kan orsaka allvarlig skada på person eller egendom.

Du har säkert noterat att detta avtal kostar mer än det avtal du har idag (Förlängd garanti). Den högre avgiften bekostar bland annat lagerhållning av äldre reservdelar till din anläggning tills den nått en ålder av 25 år.

Skicka in din anmälan i formuläret ovan "Beställningsformulär - Behålla fjärrvärmecentralen: Service Villa 20+ eller Basservice".

Basservice - Ingår för alla fjärrvärmekunder

Väljer du att inte teckna nytt avtal (Villa 20+) gäller detta för dig:

  • Enligt fastställd prislista utför vi service och byter ut delar i din fjärrvärmeanläggning som
    gått sönder eller inte fungerar tillfredställande
  • Vi hjälper dig med rengöring av filter
  • Vi åtgärdar läckage i kopplingar
  • Kostnaden för vårt arbete hos dig ingår i det fastställda priset. Gäller vardagar 7-16. Kvällar och helger tillkommer utryckningskostnad, för närvarande 830 kr/per tillfälle, förutom vid akuta problem som kan orsaka allvarlig skada på person eller egendom
  • Rabatt på reservdelar. Reservdelar finns till din anläggning tills den nått en ålder av 20 år, därefter är tillgången osäker.







Uppsägning av fjärrvärme

Uppsägning av fjärrvärme gör du via Kundservice och om ärendet gäller flytt så använder du formuläret för anmälan om utflytt.

Senast uppdaterat