Logo

Information till våra kunder om coronaviruset

Sandviken Energi följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten med flera myndigheter ger. Här hittar du samlad information och råd för dig som kund hos oss på Sandviken Energi.

Besök i våra lokaler

Vi tar för närvarande inte emot oplanerade kundbesök i vår reception.

Du kan hantera många av dina ärenden här på hemsidan och Mina Sidor Länk till annan webbplats..

Om du behöver ställa frågor är du alltid varmt välkommen att kontakta Kundservice via telefon eller e‑post.

Sandviken Energis reception

Besök hos våra kunder

  • Vår personal som kommer hem till dig eller till din arbetsplats är symtomfri. Vi vill också säkerställa att du och övriga personer i hushållet är symtomfria.
  • För både din och vår personals skull ber vi dig att hålla dig i ett annat rum medan arbetet pågår. Vi vill alltid att du och övriga personer i hushållet håller avstånd.
  • Vid behov använder vi skyddsutrustning.

Omboka om du har symptom eller inte vill ha besök

Om du själv upplever symtom på Corona eller väntar på provsvar ska du kontakta Kundservice eller tidigare angiven kontaktperson för att boka om ditt besök. Du kan även omboka din tid om du i nuläget inte vill att vi utför planerade åtgärder i ditt hem eller i dina lokaler.

Om vi under ett kundbesök bedömer att det inte går att fullfölja uppgiften på ett säkert sätt kan det hända att vi måste avbryta besöket.


Tack! Tillsammans kan vi hjälpas åt för att minska smittspridningen

Sandviken Energi levererar samhällsviktiga tjänster och därför är vi extra måna om att inte covid-19 ska spridas hos våra medarbetare. Tack för att du som kund hjälper oss med detta genom att följa dessa instruktioner.

För mer information om coronaviruset, besök någon av dessa webbplatser:

Region Gävleborg Länk till annan webbplats.

Folkhälsomyndigheten Länk till annan webbplats.

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap Länk till annan webbplats.




Innehållet på denna sida uppdateras löpande.
Senast uppdaterat 2021-09-28