Logotyp

Driftinformation Sandnet bredband / Stadsnät

Under ett grävarbete i Björksätra, Sandviken har en fiberkabel grävts av.

17 dec, 21.56 - Nu har är den trasiga fibern blivit reparerad och det ska fungera i samtliga drabbade områden.

17 dec, 20.52 - Det arbetas för fullt och just nu är Årsunda uppe och fungerande igen.

17 dec, 14.03 - Prognosen har ändrats till tidigast inatt.

17 dec, 13.09 - Enligt prognosen förväntas problemet vara åtgärdat tidigast ikväll.

17 dec, 11.57 - På grund av en avgrävd fiberkabel vid Smassens väg i Sandviken har våra fiberkunder i Stadsnätet och Sandnet blivit drabbad av ett avbrott. Detta berör kunder i bland annat Örta, Årsunda. Det inkluderar även Sandvikenhus kunder i området.

Vi arbetar med att laga kabeln och återkommer så snart vi vet beräknad sluttid för åtgärdsarbetet. Vi uppdaterar löpande.

Kontakta Sandnet Support

Har du frågor är du välkommen att kontakta Sandnet Support på telefon 026-24 21 21, via e-post support@hos.sandnet.se eller via chatt på hemsidan. Vi har öppet alla dagar, året runt mellan klockan 7.00-23.00.

Support - Sandnet.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Efter en driftstörning

Om du fortfarande upplever störningar efter att vi har åtgärdat en störning, vänligen starta om din utrustning och kontakta Sandnet Support för felsökning om problemen kvarstår.

Prenumerera på information om oplanerade störningar

För att prenumerera på vår driftinformation gällande akuta oplanerade störningar och framtida servicefönster, besök sandvikenenergi.se/prenumerera
Där kan du också förändra en befintlig prenumeration.

Senast uppdaterad: 2019-12-18 08:29

Publicerad: 2019-12-17 11:57

Sandviken Energi AB | tel vxl: 026-24 16 00 | e-post: info@sandvikenenergi.se | Kontakta oss | Om webbplatsen