Logo
bild

Dubbla fakturor utskickade

På grund av tekniska problem har det felaktigt gått ut dubbla fakturor till dig som är kund hos Sandviken Energi. Det innebär att du fått två likadana fakturor av misstag, men självklart ska du bara betala en faktura.

Vilka fakturatyper gäller det?

Alla typer av fakturor som vi skickar. Pappersfakturor, e-fakturor, fakturor via e-post och Kivra samt EDI-fakturor.

Vad ska jag göra om jag fått två likadana fakturor?

Du ska så klart bara betala en av fakturorna. Den andra fakturan som har samma OCR-nummer och belopp tar du bort från din Internetbank eller Kivra.

Om du har autogiro så kommer din faktura dras precis som vanligt på förfallodatumet. Det kommer inte dras pengar två gånger - det är fakturaspecifikationen som skickas dubbelt, det finns bara en faktura i vårt system.

Vad händer om jag redan har betalat båda fakturorna?

Om du redan betalat båda fakturorna behöver du höra av dig till oss och ge oss dina uppgifter för att vi sedan ska kunna göra en återbetalning till ditt konto. Du har dina pengar åter inom fem arbetsdagar.

Vart kan jag vända mig med frågor?

Kontakta vår Kundservice.

För frågor om hur du tar bort en av e-fakturorna kontaktar du din Bank för mer informationtion.
I Kivra markerar du dubbletten som Hanterad. Skulle du ha frågor om det här vänder du dig till Kivras kundservice.

Senast uppdaterat