Logo
Bild på faktura

Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Felaktiga fakturor för fjärrvärme

Under veckan har felaktiga fakturor för april månads fjärrvärme skickats ut till ett antal juridiska kunder.

De kunder som drabbats kommer inom den närmaste veckan att få en ny korrekt faktura, samt en kreditfaktura på den felaktiga summan, och kan därmed helt bortse från den felaktiga fakturan.

På grund av ett systemfel i faktureringssystemet har effektavgiften beräknats på fel sätt och ett antal kunder har fakturerats en felaktig summa. Omkring 400 kunder har fått dessa felaktiga fakturor och det rör sig om juridiska kunder såsom bostadsrättsföreningar, samfälligheter och företag, däremot inga privatkunder.

Vi kommer att skicka ut en kreditfaktura och därefter skickas en ny korrekt faktura till de drabbade kunderna. Vi kommer också att kontakta de kunder som fått dessa felaktiga fakturor via brev, för att uppmärksamma detta.

Vi ber om ursäkt för det inträffade och hoppas att detta inte skapat alltför stor oreda. Har man frågor kan man vända sig till vår Kundservice per telefon 026-24 16 00 eller via mejl info@sandvikenenergi.

Senast uppdaterat