Logotyp

Vi söker en Kundservicehandläggare till Kundservice

Är du kundorienterad och brinner för service? Är du intresserad av sälj eller teknik i ett kundservice-sammanhang? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi söker en Kundservicehandläggare som kan komplettera vårt engagerade team med nya styrkor.

Din profil

Vi söker dig som är positiv, lyhörd, diplomatisk men framförallt har rätt kundkänsla; du vet vad bra kundservice är och hur man ger det. Du är duktig på att kommunicera, främst via telefon och e-post. Du har lätt för samarbete och kan skapa positiv energi mellan kunder och olika avdelningar. En del av jobbet består av administration där struktur, effektivitet och noggrannhet är viktiga komponenter. Vissa ärenden kan vara av känslig karaktär och det är viktigt att du är empatisk och professionell.

Vi vill öka den kognitiva mångfalden i vårt team och söker därför en person som kan stärka oss med erfarenhet av försäljning och/eller teknik i kundservice, samt andra erfarenheter och bakgrunder.

  • Utbildning: Gymnasial utbildning inom relevant område alt. relevant arbetslivserfarenhet
  • Arbetslivserfarenhet:
  • 1+ år kundservice i liknande miljö
  • Erfarenhet av försäljning och/eller teknik
  • Språk: Flytande i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska är ett krav. Fler språk är meriterande.

Dina arbetsuppgifter

Ditt uppdrag är att leverera utmärkt service till alla som kontaktar Sandviken Energis Kundservice på ett professionellt, vänligt och effektivt sätt.

  • Hantera kundserviceärenden om alla våra nyttigheter via telefon, e-post, besök samt sociala kanaler.
  • Kundkommunikation och administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.
  • Rådgivning och merförsäljning
  • Styr och driver kundärenden till andra affärsområden
  • Hantera mer avancerade eller känsliga ärenden som kräver utredning och samarbete med andra avdelningar och affärsområden.

Inom Kundservice arbetar vi med egna ansvarsområden kopplade till våra arbetsuppgifter som t.ex. hantering av flyttanmälan, fakturafrågor, elhandel, hemsidan, dokumentation, skyddad identitet med mera.

Kontaktpersoner

Ansvarig chef:
Shane Glennon, shane.glennon@sandvikenenergi.se, 072-880 55 14

Facklig företrädare, Vision:
Johan Sundell, johan.sundell@sandsvikenenergi.se, 026-24 21 63


Om lön

Månadslön, kollektivavtal finns.


Om anställningsvillkor

Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.


Arbetstider

Standardtider 7.45 – 16.45 vardagar, med flextidsavtal.


Ansökan senast 26 mars

Välkommen med din ansökan till jobba@sandvikenenergi.se.

Vi tillämpar löpande urval, skicka därför in din ansökan snarast, senast tisdag 26 mars.


Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare

Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Kontakta oss
Bokmärk/dela

Om Kundservice – i våra egna ord

Sandviken Energis Kundservice är företagets kundgränssnitt och vi representerar företagets varumärke med stolthet. Vårt uppdrag är att leverera utmärkt kundservice till alla som tar kontakt med oss. Det vi tycker är roligast med att jobba i kundservice är bredden på frågorna och att hjälpa människor. Man lär sig något nytt varje dag!


Om företaget

Sandviken Energi AB är ett energibolag med verksamhet inom fjärrvärme, elnät, gata, bredband, vattenkraft samt vatten och avlopp. Tillsammans är vi 150 medarbetare och omsätter cirka 470 miljoner kronor. Bolaget är också delägare i elhandelsföretaget Bixia AB.

Alla verksamheter inom Sandviken Energi-koncernen ska bidra till en långsiktig hållbar utveckling av Sandvikens infrastruktur, utifrån ett miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi återinvesterar våra vinster för att stärka Sandviken Energis konkurrenskraft och levererar prisvärda produkter med hög driftsäkerhet.

Senast publicerad: onsdag 13 mars 2019 22:39

Sandviken Energi AB | tel vxl: 026-24 16 00 | e-post: info@sandvikenenergi.se | Kontakta oss | Om webbplatsen