Sponsring - så här laddar vi Sandviken

Sandviken Energi vill vara med och skapa ett hållbart samhälle, bidra till delaktighet och allas lika värde i Sandvikens kommun. Sandviken Energi vill också skapa goda relationer till kunder och omvärlden. Genom sponsringssamarbeten vill vi visa att vi bryr oss om verksamheter och ämnen som är viktiga för våra kunder.

Man får en vattenflaska av en kvinna.

Drömfabrikens tävlingsdeltagare vid Drömloppet 2022 prisades med vattenflaskor och medaljer.

Våra samarbeten 2023

Vi är mycket stolta över att presentera våra samarbetspartners och årets arrangemang:

Gästriklands Idrottsgala

Guldsponsor och prisutdelare för priset "Årets prestation" under Gästriklands Idrottsgala Länk till annan webbplats.. Ett samarbete med Gävle Energi.

PRO Sandviken i samband med Curling VM

Under Curling VM 2023 bjöd Sandviken Energi in 100 pensionärer till lunch och fri entré till VM på Göransson Arena Länk till annan webbplats.. Arrangemanget genomfördes i samarbete med PRO Sandviken Länk till annan webbplats..

Sandvikens IF

https://www.sandvikensiffotboll.se Länk till annan webbplats.

Framsteget - Sandvikens IF:s sociala verksamheter

https://framsteget.org Länk till annan webbplats.

SAIK Bandy

http://www.saik.com Länk till annan webbplats.

Drömfabriken

https://dromfabriken.se Länk till annan webbplats.

SAIK Fotboll

https://www.saikfotboll.se Länk till annan webbplats.

Högbo Golfklubb

https://www.hogbogk.com Länk till annan webbplats.

Sandvikens Basket

https://www.svenskalag.se/sandvikenbbk Länk till annan webbplats.

Water Challenge

Water Challenge Länk till annan webbplats. är tävlingen för dig som har en idé för hantering av vattenresurser och hållbar vattenförsörjning. Tävlingen är öppen för entreprenörer och startups som inte har en omsättning eller externt kapital på mer än 3 miljoner under tävlingsprocessen. Sandviken Energi är delaktiga i juryarbetet och bidrar till en vinstsumma för vinnaren.

Genom vår sponsring vill vi:

  • Vara en lokal kraft och engagera oss i det samhälle där vi verkar
  • Visa hur vi tar ansvar för en hållbar utveckling av hela Sandvikens kommun, såväl ur ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt perspektiv.
  • Visa vad Sandviken Energis varumärken står för samt skapa intresse för våra verksamheter, produkter och tjänster.

Sandviken Energis sponsring riktar sig till lokala föreningar/organisationer/verksamheter och arrangemang inom miljö, samhälle, kultur och idrott. Avtalen ska inte omfatta mer än ett år i taget eller ett evenemang åt gången.

Sponsringen ska ske genom samarbeten där en motprestation krävs och där alla parter bär ansvar för att uppfylla sin del av avtalet. Sponsringen ska utvärderas utifrån ett affärsmässigt och strategiskt perspektiv.

Alla sponsorsamarbeten bedöms utifrån nedanstående bedömningskriterier:

  • Samarbetspartnern ska vara verksam i Sandvikens kommun och eventuella aktiviteter ska bedrivas i området.
  • Samarbetspartnern ska bedriva en seriös verksamhet inom sitt område (miljö, samhälle, kultur, idrott etc.)
  • Prioritera verksamhet som riktar sig till barn- och ungdomar/andra målgrupper som Sandviken Energi anser extra viktigt att stötta.
  • Aktiviteter eller arrangemang som är kostnadsfria och öppna för alla prioriteras.

Sandviken Energi sponsrar inte:

  • Idrott som bedrivs på elitnivå
  • Politiska och religiösa organisationer
  • Enskilda utövare (idrottare, personer, artister osv.)
  • Aktiviteter som kan skada vår miljö
  • Föreningar, grupper eller företag med kontroversiella aktiviteter eller budskap
  • Via passiv och rutinmässig bidragsverksamhet
  • Via enbart passiv profil- och platsmarknadsföring.

Sandviken Energis sponsring ska framförallt prioritera större strategiska samarbeten. Utöver strategiska samarbeten svarar Sandviken Energi också på sponsoransökningar där varje insats kan värderas till högst 25 000 kr.

Tävlingar som bedrivs i sociala medier kan vända sig till enskilda idrottslag/grupper/klasser, men ställer inte krav på avtalstecknande vid vinst.

Policy

Vår sponsringspolicyLänk till annan webbplats. är det styrande dokumentet för sponsring. Kommunikations- och marknadschefen är ansvarig för sponsring och policyn beslutas av styrelsen.

Senast uppdaterat