Logo

Strömavbrott

Innan du felanmäler strömavbrott kan du göra en enkel felsökning själv. Här är några handfasta tips för dig som kund hos oss.

  1. Titta på vår hemsida för att se om det finns någon känd driftstörning i ditt område
    Vi försöker att publicera information på hemsidan så snart som möjligt för att du ska få veta vad som har skett. Finns det en aktiv driftstörning så är vi ute och avhjälper avbrottet.

  2. Se om grannen har el eller om du bor i lägenhet om belysningen i trapphuset funkar
    Om grannen har el eller belysningen i trapphuset funkar är det troligtvis något fel i din egen anläggning.

  3. Titta på elmätaren efter fasindikeringen
    Bor du i flerfamiljshus kan din elmätare finnas i lägenheten, källaren eller i trapphuset. Om du bor i enfamiljshus kan den sitta på fasaden eller inomhus. Visar din elmätare att alla faser är aktiva (L1, L2 och L3) så är det fel i din anläggning. Saknas någon av faserna i displayen på din elmätare så kan du kontakta oss.

  4. Undersök om jordfelsbrytaren har löst ut.
    Slå ifrån alla säkringar och återställ sedan jordfelsbrytaren. Slå sedan till en säkring i taget tills du har hittat felet. Behöver du vidare hjälp med detta så måste du kontakta en behörig elinstallatör.
Display för Kamstrups elmätare.

Display för Kamstrups elmätare.