- Start
- / Kundservice
- /
Flyttanmälan
När du flyttar till, inom eller ut från Sandvikens kommun är det till oss du vänder dig för att för att teckna eller säga upp avtal för el, vatten, fjärrvärme och bredband.
Att tänka på
- Anmäl inflyttning eller uppsägning i god tid, dock minst 15 dagar innan du flyttar in eller ut ur i din nya bostad. Vi kan inte avsluta avtal bakåt i tiden.
- Kom ihåg att när du flyttar behöver du även teckna ett elhandelsavtal. Vi kan erbjuda närproducerad el från Gästrikland. Låter det intressant? Då kan du läsa mer här.
- Avtalen för elnät, fjärrvärme, bredband och vatten är knutna till en viss adress och kan därför inte flyttas med.
- Det är Sandviken Energi som ansvarar för det kommunala dricksvattnet och större delen av elnätet i Sandvikens kommun.
- Du är betalningsansvarig för din förbrukning tills du har sagt upp avtalet.
Flyttanmälan för privatperson
För dig som privatperson så har vi två formulär som reglerar in- och utflytt ur din bostad. Använd dessa för att notifiera oss om din flytt.
Flyttanmälan företag
Är du företagare och vill teckna eller avsluta ett befintligt avtal behöver du fylla i en Abonnemangsansökan eller Uppsägning. Du kan själv skriva ut blanketter för abonnemangsansökan och uppsägning av abonnemang eller så kan du kontakt oss på Kundservice så skickar vi dem via post eller e-post.
För att uppsägningen ska hinnas registreras i tid behöver du säga upp ditt avtal i god tid, dock minst 30 dagar i förväg.
Så läser du av din vattenmätare
Uppge de fem första siffrorna och bortse från de tre sista, små siffrorna. Ditt mätarnummer står ovanför displayen.
Senast uppdaterat